Wady i zalety prowadzenia sklepu internetowego

Wady i zalety prowadzenia sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu internetowego może mieć tyle samo wad, co i zalet. Wszystko zależy od tego, czym się zajmujesz i jaki styl życia prowadzisz. Z pewnością, jak każdy biznes, wymaga wiele czasu i poświęceń. Im lepiej znasz swoją branżę, tym będzie Ci łatwiej. Posiadane doświadczenie działa tylko na Twoją korzyść.

Biznes oparty na sprzedaży przez internet jest kuszący z wielu względów. Koszty, jakie ponosisz na jego założenie są niewielkie. Możesz założyć sklep na własnej stronie i/lub korzystać z platform sprzedażowych typu allegro, w celu zwiększenia swojego zasięgu. Obsługą sklepu (wystawianiem ofert sprzedażowych, ustalaniem promocji i rabatów, opisem produktów, sprawdzaniem płatności, odpowiadaniem na maile, wystawianiem faktur, itp.) możesz zajmować się o dowolnej porze dnia. Jedyne czego potrzebujesz, to komputer i dostęp do internetu. Sklep może stanowić Twoje główne źródło zarobków lub przynosić dodatkowe dochody, poza pracą na etacie. Jest to bardzo polecana metoda zarabiania, szczególnie przez młode mamy zajmujące się dziećmi w domu.

Jednak, nie zapomnij, iż sklep to również kilka ważnych decyzji, które musisz podjąć już na początku (co nie oznacza, iż nie możesz ich potem zmienić). Weź pod uwagę to, iż dla klienta, poza jakością oferowanego przez Ciebie produktu, ważna jest także szybkość dostawy. Sprawdź oferty firm kurierskich w Twojej okolicy. Porównaj ich ceny oraz jakość usług, np. przez zapoznanie się z opiniami, jakie mają wśród swoich klientów w internecie.

Na szybkość realizacji zlecenia, poza usługami kurierskimi, wpływ ma sposób płatności, jaki mogą wybrać klienci. Im więcej możliwości oferujesz, tym klient może wybrać najbardziej dogodną przez siebie formę, co wpływa na jego zadowolenie. W obecnych czasach, podstawą są płatności elektroniczne ale warto rozważyć także możliwość opłacenia przesyłki przy odbiorze. Taką formę docenią szczególnie starsze osoby, jeśli oferujesz towar, który może być dla nich interesujący.

Weź pod uwagę również to, iż świadcząc usługi drogą elektroniczną, klient ma prawo do zwrotu towaru, nawet bez podawania przyczyny (znajomość prawa to kolejna konieczność w tej branży). Tak więc, musisz się liczyć ze zwrotami ale także reklamacjami. Wcześniej, czy później będziesz musiał się zmierzyć z niezadowolonym klientem lub konkurencją, która nie zawsze jest uczciwa.

O tym jak prowadzić prawidłowo sklep internetowy napisał http://www.szalonymax.pl – Jeden z lepszych pod kątem wyboru i cen sklep w Polsce.

Share this post

Post Comment